In goede handen

Bij een goede zorg en aandacht voor uw gebit staat kwaliteit voorop. Daarom besteden wij veel aandacht aan goede informatie en service aan u. Naast de informatie hieronder, kunt u natuurlijk ook bij ons terecht met uw vragen.

Op zoek naar meer tandheelkundige informatie?

Hierboven vindt u tips voor een gezond gebit. Ook kunt u hier lezen over veel voorkomende behandelingen. Als u meer of andere informatie zoekt, raden we u aan de website allesoveruwgebit.nl te bezoeken.

Veelgestelde vragen

Deze vragen worden vaak gesteld. Misschien staat uw vraag ertussen. Wilt u meer inhoudelijke informatie? Kijk dan hierboven. Vindt u geen antwoord op uw vraag? Dan kunt u ons contactformulier invullen. We zullen dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Telefonisch altijd goed bereikbaar?

Wij zijn op werkdagen van 08:20 t/m 12:00 uur en van 13:00 – 17:00 uur telefonisch bereikbaar. Hier kunt u afspraken maken en u laten inschrijven als nieuwe patiënt.

Betalingen

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u een rekening voor de tandheelkundige zorg krijgt van Infomedics.

Vanaf welke leeftijd moet mijn kind naar de tandarts?

Vanaf twee jaar, kunt u uw kind meenemen. Zo went uw kind snel aan uw tandarts en raakt hij/zij vertrouwd met het controleren van zijn/haar tanden.

Help, ik kreeg een hockeystick tegen mijn tand! Wat nu?

Een uitgeslagen tand is een spoedgeval! Bel ons of bij afwezigheid een vervangende tandarts: https://tandartswesterveld.nl/spoed/

Laat de tand met wortel NIET drogen aan de lucht. Pak hem vast aan de kroon en probeer hem na het kort spoelen onder de koude kraan terug te plaatsen in de kaak. Lukt dit niet, bewaar de tand dan in een beetje melk of in de mond (onder de tong of tussen de tandenrij en wang). Bewaar de tanden NIET in alcohol of in een desinfecterend middel!

De tand kan worden teruggezet. Als dit binnen een uur gebeurt, gaat dat meestal goed. De tandarts zal de tand terugplaatsen en met een draadje aan zijn buurtanden of -kiezen verbinden.

Meestal groeit de tand vanzelf weer aan. Als dit niet lukt, zal de tandarts naar andere oplossingen zoeken.

Losstaande tand
Een losstaande tand is ook een spoedgeval!
Raak de tand niet aan maar bel meteen: https://tandartswesterveld.nl/spoed/

Gebroken tand
Ook als een tand gebroken is, is het verstandig om snel naar de tandarts te gaan. Dit, om ontstekingen te voorkomen. Neem het gebroken stuk tand mee.

Gebitsbescherming
Overigens zijn er voor sporten als hockey, gebitsbeschermers te koop. Ook kunnen die bij ons op maat worden gemaakt.

Zijn röntgenfoto’s gevaarlijk?

Röntgenfoto’s zijn voor ons onmisbaar. Hierdoor kunnen we goed zien wat er aan de hand is en vervolgens op de beste manier behandelen. De blootstelling aan röntgenstraling is bij digitale opnames, klein. Als u zwanger bent, maken we voor de zekerheid geen röntgenfoto’s.

Waarom zou ik voor tandarts Westerveld kiezen?

In onze praktijk werken één tandarts, twee preventie-assistentes en één mondhygiënist. U ontmoet dus altijd dezelfde, vertrouwde deskundigen. Hier bent u verzekerd van een individuele en persoonlijke benadering door ervaren medewerkers.

Hoe vaak moet ik mijn gebit laten controleren?

Een keer in het half jaar. Dit is belangrijk om problemen met uw gebit te voorkomen of eventuele problemen te kunnen behandelen voor ze groter worden.

Ik ga op reis naar een land waar de tandheelkundige hulp niet zo goed is als hier. Wat kan ik doen?

Bezoek uw tandarts ruim voor uw vertrek en vertel waar u naartoe gaat. Uw tandarts kan uw gebit dan extra goed onderzoeken en eventuele behandelingen kan hij op tijd uitvoeren.
Besteed tijdens de reis extra aandacht aan uw gebit: door tweemaal dagelijks uw gebit grondig te poetsen, te flossen en/of uw tanden te stoken, houdt u uw gebit goed schoon.

Eerste hulp
Helaas, u bent op reis en heeft toch problemen met uw gebit. Wellicht kunt u met onderstaande tips uw tandartsbezoek uitstellen totdat u weer in Nederland bent:
– Na het afbreken van een tand of kies kunt u de scherpe randen glad vijlen met bijvoorbeeld een nagelvijl.
– Als noodvulling kunt u suikervrije kauwgom gebruiken.
– Kiespijn kunt u vaak bestrijden met eenvoudige pijnstillers zoals paracetamol of ibuprofen.
– Een ontsteking herkent u aan een gezwollen wang en koorts. Een antibioticumkuur kan tijdelijk helpen. Omdat de oorzaak van de ontsteking niet is verholpen, zal na het beëindigen van de kuur de ontsteking meestal opnieuw opspelen.

Hiervoor neemt u de volgende spullen mee op reis:

– tandflossdraad, tandenstokers, fluoride-bevattende tandpasta, een tandenborstel in een goed afsluitbaar, en goed schoon te houden, doosje
– eenvoudige pijnstillers (paracetamol 500 mg of ibuprofen 200 of 400 mg bijvoorbeeld)
– Antibioticumkuur (vraag tevoren een recept van uw huisarts en haal de kuur voor uw vertrek bij een apotheek)
– suikervrije kauwgom (deze kunt u gebruiken als noodvulling)
– chloorhexidine-bevattend mondspoelmiddel (om uw mond te spoelen bij kleine ontstekingen). Ook zout water (1 theelepel keukenzout in 1 glas gekookt water) kan helpen.

Als u toch goede tandheelkundige zorg nodig heeft, overweeg dan serieus eerder naar Nederland te komen.

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Bij ons! Vindt u dat u door ons onjuist of onzorgvuldig behandeld bent, dan horen wij dat graag. We kunnen dan samen op zoek naar een oplossing. Bent u daarna nog steeds ontevreden, dan kunt u bellen met het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) voor advies. Draagt dit gesprek volgens u ook niet bij aan een oplossing, dan kunt u uw klacht melden bij de KNMT, de beroepsorganisatie van tandartsen. Medewerkers van de KNMT kunnen bemiddelen of uw klacht onderzoeken en beoordelen.

Hoeveel moet ik betalen?

De tarieven voor behandelingen bij uw tandarts, zijn voor iedereen hetzelfde. Voor een overzicht van de kosten, klikt u hier: https://vergelijkmondzorg.nl/files/tandartstarieven_nza_2016.pdf

Wanneer is er sprake van een spoedgeval?

Als u last heeft van:

hevige kiespijn?
een losse tand?
een nabloeding na een behandeling?
Dan is er sprake van een spoedgeval.
Bent u een patiënt van ons?

Klik hier!

Wat is de gemiddelde wachtijd voor het maken van een afspraak?

Door de drukte op de praktijk is er een wachttijd van minder dan een maand. Spoedgevallen worden nog dezelfde dag geholpen.